דרמה בש"ס: אריה דרעי יתפטר מהכנסת – מלכיאלי ייכנס

נשיא המועצת אמר לחברי הסיעה, כי תפקיד שליח ציבור הוא לא קל אבל על כתפיהם מונחת האחריות לפעול למען קדשי ישראל, בוודאי בתחום השבת והרפורמים. עוד הוסיף הגר״ש כהן כי חשוב לעזור ולסייע לכל פונה ולשם שמיים, ומי שעושה כך הקב״ה ישלם לו כגמולו
איתי גדסי 20 Comment on דרמה בש"ס: אריה דרעי יתפטר מהכנסת – מלכיאלי ייכנס

שר הפנים דרעי צפוי להתפטר היום מהכנסת זאת לאחר שמועצת חכמי התורה אישרה טלפונית את התפטרותו, דרעי יישאר שר הפנים והפריפריה • יגאל גואטה מונה למזכ"ל המפלגה והאחראי על התחום המוניציפלי

צילום: יעקב כהן
נשיא המועצת אמר לחברי הסיעה, כי תפקיד שליח ציבור הוא לא קל אבל על כתפיהם מונחת האחריות לפעול למען קדשי ישראל, בוודאי בתחום השבת והרפורמים. עוד הוסיף הגר״ש כהן כי חשוב לעזור ולסייע לכל פונה ולשם שמיים, ומי שעושה כך הקב״ה ישלם לו כגמולו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישיבת סיעה דרמטית של סיעת ש"ס היום אצל מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן בפתח מושב החורף של הכנסת.

במהלך הישיבה הוחלטו מספר החלטות דרמטיות בכל הנוגע לש"ס. באישור טלפוני של חברי מועצת חכמי התורה אושרה פרישתו של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מהכנסת. דרעי יישאר כשר הפנים הפריפריה והנגב והגליל. במקומו של דרעי ייכנס חבר מועצת עיריית ירושלים מיכאל מלכיאלי.

למרות שש"ס ניצלה כבר את החוק הנורבגי במסגרתו התפטר סגן השר משולם נהרי מהכנסת ובמקומו נכנס ח"כ יגאל גואטה, דרעי יתפטר שלא במסגרת החוק הנורבגי, וישמש כשר בלא להיות ח"כ, ובכך ייכנס הבא בתור ברשימה מיכאל מלכיאלי. נציין כי אם הממשלה תיפול, לא יוכל דרעי לשוב לכנסת שכן הוא לא פורש במסגרת החוק הנורבגי.

התפטרותו של דרעי תתעכב, בשל התנגדותו של חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני. שאר חברי המועצת אישרו את המהלך.

חבר הכנסת המיועד מיכאל מלכיאלי זומן היום למעונו של חכם שלום כדי להודיע לו על ההחלטה. בכניסתו של מיכאל מלכיאלי למעונו של חכם שלום, אמר הרב ״פנים חדשות״.

ל"קול חי" נודע כי ביום חמישי האחרון נכנס השר דרעי למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה ושאל את דעתו האם לפרוש מהכנסת כדי שיהיה לו יותר זמן לטפל בנושאי התנועה וענייני משרדי הממשלה.

מרן הגר"ש שאל את דרעי מי ייכנס במקומו והאם יסתדרו בכנסת בלעדיו.

דרעי השיב כי הבא ברשימה הוא מיכאל מלכיאלי, וכי ימשיך ללוות את הפעילות בכנסת גם כשיהיה שר ולא ח"כ. ומרן הגר"ש נתן לדרעי את ברכת הדרך למהלך.

במהלך הישיבה במעונו של חכם שלום התקבלו עוד מספר החלטות חשובות בנוגע לתפקודה של סיעת ש"ס. הוחלט כי ח"כ יגאל גואטה ימונה למזכ"ל המפלגה, ויהיה אחראי על ההיערכות לבחירות בכל רחבי הארץ והאחראי המוניציפלי של התנועה. חיים ביטון ימשיך לשמש כמנכ"ל ש"ס במקביל לתפקידו כמנכ"ל רשת החינוך של ש"ס.

בהמשך הישיבה הציג יו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי  לפני מרן נשיא המועצת את הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק, כמו נושא הגיורים הרפורמיים והבג״צ בעניין הכותל, מאבק השבת, וכן הדיונים על ההסדרה בעמונה ועוד. השר דרעי הוסיף, כי מגמת הרפורמים היא לפגוע בכל מה שחשוב ויקר לנו ומדובר במאבק לא פשוט ועל כן הגיעו לבקש את ברכתו.

נשיא המועצת אמר לחברי הסיעה, כי תפקיד שליח ציבור הוא לא קל אבל על כתפיהם מונחת האחריות לפעול למען קדשי ישראל, בוודאי בתחום השבת והרפורמים. עוד הוסיף הגר״ש כהן כי חשוב לעזור ולסייע לכל פונה ולשם שמיים, ומי שעושה כך הקב״ה ישלם לו כגמולו.

השר הרב דרעי הציג לפני מרן הגר״ש את שורת עצרות הזיכרון שמארגנת התנועה ביום חמישי השבוע לזכרו של מרן הגר״ע יוסף זיע״א, באצטדיון ארנה לבנות הרשת ובביהמ״ד יחווה דעת וכן בשלל כנסים ברחבי הארץ, ואף סיפר על ההתעוררות הגדולה של הציבור בעצרות הסליחות בחודש אלול.

נשיא המועצת ברך בחום את הנציגים שיזכו להגדיל תורה ולהאדירה ושתשרה ברכה במעשי ידיהם.



20 תגובות

מיין תגובות
  1. 19

    זה מראה שהוא שליח ציבור שבאמת מחפש את טובת התנועה והבוחרים

    אוהבים את אריה

  2. 18

    מועצת החכמים אישרה??? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  3. 17

    עדיף שילך לגמרי מהמפלגה

  4. 16

    ממש משמח תתפטר לגמרי בלי יכולת לשוב

    1. כואב לך הא?
      נסה להחליף אותו!

  5. 15

    מהלך חכם במיוחד!!
    אשריך ר' אריה אשריך!!

  6. 14

    כל הכבוד לאריה!!!
    ככל אשר יורו לך תעשה!!!

  7. 13

    שאריה דרעי לא יבלבל את השכל שהוא יתיעץ אם הרבנים

  8. 12

    שקוף שאת רוב התגובות נגד דרעי, כתב אותו אדם…

  9. 11

    הגר״ש כהן כי חשוב לעזור ולסייע לכל פונה ולשם שמיים, ומי שעושה כך הקב״ה ישלם לו כגמולו'
    אז בואו ננסה את מזלנו כשדרעי יותר פנוי כדבריו ולאור דברי הגר"ש כהן שליט"א
    בקשתנו בעניין הקיזוז הפתאומי של משרד החינוך למוסדות המוכש"ר בשעות תמרוץ וטיפוח
    בערב החג הודיעה מאיה ניאזוב האחראית על תקנית והצטיידות למוסדות המוכש"ר על ביטול התקנים
    של שעות אלו לשנת הלימודים התשע"ז ומדובר בקרוב ל-20% מהתקצוב לכל מוסד חינוך חרדי!
    לטענתה לפי מה שכתבה בתקנט זה בעקבות כך שמשרד האוצר לא מעביר את התקציב עבור שעול אלו למשרד החינוך
    מדובר בחוצפה האדירה ועברינות של גברת ניאזוב והממונים עליה שבאה לידי ביטוי במכתבה הואיל ולפי הודעתה היא על מוסדות החינוך (חרדים בעיקר כמובן) בעוד שלא ניתן לפטר עובדי הוראה על פי חוק כבר אחר חודש מאי משנה שעברה להמנע מקשרי העסקה עם עובדי ההוראה המשובצים על סמך שעות תקן אלו, כך ממצב שלפני תקופת פירון שעות אלו היו חלק אינטגרלי מתקצוב המוכש"ר, לפתע הפכו המוסדות לבני ערובה בידי משרד החינוך וככלף מיקוח להוצאת תקציבים ממשרד האוצר
    מלבד זה שאנו דורשים את פיטוריה לאלתר של גברת חצופה זו, אנו מפנים בקשתנו לרב דרעי שכראש התנועה יורה לרב ח"כ יצחק כהן
    ,לנער את הממונה על התקציבים במשרד האוצר ויכבד את ההסכמים הקואליציוניים וכל הסיכומים שאחריהם ולשחרר לאלתר את התקציב עבור שעות אלו, מדובר באלפי עובדי הוראה שהחל מעתה לא יוכלו המוסדות לעמוד בתנאי עבודתם הנדרשים על פי חוק! וכן בלמעלה משלושים אלף תלמידים!!! שכעת סובלים מפחות הקצאת משאבים בסיסיים עבורם!!!

  10. 10

    דרעי אנו מאמינים בך ובתנועה הקדושה אל תירא ואל תיחאט

  11. 9

    חכם שלום קודש קודשים הוא מנחה אותנו בפולטיקה

  12. 8

    אריה אוהבים אותך

  13. 7

    אין על אריה מאמינים

  14. 6

    אריה שאל וקיבל אישור אנחנו מאמינים ובוטחים שמרן נתן ברכתו

  15. 5

    תמיד אמרתי שדרעי הוא ממש מלך

  16. 4

    למה דרמה ? רענון מה קרה אתם עושים מנמלה פיל, תרגעו אם דרעי קיבל את אישורם של חכמי המועצת אנחנו אנחנו בעד

  17. 3

    שרק תצליחו בעזרת ה'

  18. 2

    הגר"ש כהן קודש קדשים כל אשר יאמר לכם עשו כגזרתו וכציוויו בדיוק ולשם שמים זה מה שחשוב, השם יתברך יזכה אתכם שיהיה שם שמים מתאהב על ידיכם,אמן ואמן.